Naši významní zesnulí nám nabízí

31. července 2011 v 12:55 | Lisi |  Historie
Zhruba před rokem jsem se setkala s reklamou na čokoládu Duplo. Císař Franz Josef se dvoří svojí milé Sisi, když se objeví mladík na kole, který nejkrásnější ženě své doby nabídne čokoládu Duplo. Ta neodmítne, dá císaři košem a spokojeně odjíždí s mladíkem na jeho kole. Rakouský císařský pár také nakupuje u obchodního domu Saturn. Díky této firmě si mohou užít zábavu s digitálním fotoaparátem, televizí či pračkou. Sisi si koupila i domácí solárium. Zajímalo by mě, jestli si tento pohodový život užívají ještě před tím, než Franz Josef zjistí, že jeho novorozená dcera není jeho. Nebo možná své manželce odpustil, když zjistil, že život je hořký, a napil se Campari.



Autoři těchto reklam měli dobrý nápad, vůbec nezáleží na tom, že ve zhruba 30 vteřinách obrátili vše, co jsme se kdy v dějepise naučili, naruby. Osobně mi připadá zajímavé, že se Napoleon setká s Ludvíkem XIV. nebo Marie Antoinette s Ceasarem , aby si koupili auto. Sice zde všichni brebentí francouzsky, ale věřím, že určitě někdo, kdo ovládá tento jazyk, si naplno užívá tohoto zvláštního setkání v lese.

Všechny tyto reklamy jsou zahraniční, myslím si, že i u nás by bylo zajímavé sledovat třeba Jiřího z Poděbrad, jak si po jídle dává zásadně Poděbradku. Nebo abych nebyla tak vzdálená současné ideje, může s Poděbradkou vysílat svá poselstva po Evropě. Třeba i do toho Chorvatska. Jiná minerální voda, která má svůj původ v Karlových Varech, by byla jistě vhodná pro koupele krásy již zmiňované rakouské císařovny. A Josef II. by během svých tajných toulek jako hrabě Falkenstein mohl hned doporučovat nějaký sýr.

Bohužel takových českých verzí moc není, vlastně neznám žádnou. Ikdyž třeba bude v budoucnu využit Karel IV., aby si dal schůzku s Presidentem. Napadla mě také jedna reklama na tento blogovací systém. Guttenberg se vzteká, že mu nejde sestrojit knihtisk, tak po chvíli toho nechá, otevře svůj laptop a naťuká do něj adresu blog.cz. Jeho první příspěvek by mohl znít: "K čemu potřebuje člověk knihtisk, když má mnohem rychlejší možnost, jak své myšlenky sdělit ostatním?" V dnešní době, kdy se můžeme těšit na vyšší DPH, by to bylo velmi aktuální.

Kdyby byly takové reklamy u nás častější, rozhodně bych nevěděla, kdy si mám dát pauzu od sledování televize. V některých případech by dění ve stále delších a stále častějších reklamních pauzách bylo bezpochyby zajímavější. Třeba by se změnily televizní programy. Ve 12:35:30 Sisi rodí, ve 12:36:05 doporuuje Josef II. pravý venkovský sýr, ve 12:36:40 Marie Terezie si vybírá lustr jenom značky XY,...Již teď se vždy s radostí podívám, jak se zachraňuje kladrubský chov v roce 1922. Jen mě mrzí, že už není tak často vidět setkávání se pod "billboardem" , na kterém je namalovaná láhev Becherovky.

Ale možná buďme rádi, že reklamy vypadají, tak jak vypadají. Po chvíli by ty, kterým tu teď celou dobu vyznávám lásku, byly okoukané a bezpochyby by se na ně nadávalo.
 

3 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Madde Madde | Web | 17. srpna 2011 v 19:10 | Reagovat

Mám dotaz ač hodně pozdě. Když jsem začínala s blogem napsala jsi mi komentář, že tě princezna Madeleine zajímá ze stejného důvodu jako já. Ty se teda taky jmenuješ Madeleine? Moc ráda bych to věděla, protože se snažím v ČR najít další lidi s tímto jménem díky za odpověď

2 Louise Louise | Web | 24. října 2011 v 18:08 | Reagovat

Blonďatá Sissi...děs a hrůza. Ty francouzské byly moc roztomilé, i když jsem chápala obsah jen velmi přibližně. co však chtít víc po roce a dvou měsících francouzštiny...

3 Lisi Lisi | 28. října 2011 v 12:47 | Reagovat

[2]: Tak to víš víc než já, já si u nich můžu užívat jenom obraz.

4 Igino Igino | E-mail | Web | 16. listopadu 2011 v 11:23 | Reagovat

Fajn blog

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama